Jumaat, 1 Januari 2010

APA DAH JADI NI??


Ahmad Amirul Hafizi menunjukkan kesan jahitan akibat dibaling dengan kerusi oleh anggota polis di Jalan Pantai Batu Burok, Kuala Terengganu baru-baru ini.


Bibir pemuda koyak, dakwa dibelasah polis


Oleh MANIRAH OTHMAN
manirah.othman@kosmo.com.my


KUALA TERENGGANU - "Saya terpaksa menerima 22 jahitan apabila dua bahagian pada bibir mulut saya terkoyak kerana dibaling dengan kayu dan kerusi oleh polis yang membuat sekatan jalan raya pada 25 Disember lalu."

Itu dakwaan Ahmad Amirul Hafizi Mohd. Rozalan, 17, dalam kejadian yang berlaku di Jalan Pantai Batu Burok berhampiran Pusat Akuatik Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) dekat sini kira-kira pukul 5 pagi.

Menurut pelajar Sekolah Menengah Teknik Wakaf Tembesu itu, kira-kira pukul 3.30 pagi sebelum kejadian, dia sudah ditahan sekali oleh polis yang membuat sekatan di Chabang Tiga dekat sini kerana nombor plat di bahagian depan motosikalnya tidak mengikut spesifikasi yang ditetapkan.

"Tetapi saya merayu supaya tidak disaman tetapi anggota polis yang menahan saya bertindak mencabut nombor plat itu," katanya yang ditemui di pejabat Kosmo! di sini semalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan